Arain

逢人不说人间事,便是人间无事人。

绕过山河错落,才发现你是人间烟火(双语)

✨Hope and to not just spring and you after the outbreak of peace.

希望如约而至的不只是春天还有疫情后平安的你。


✨My love is written in the wind ever since the whole world is you.

我的喜欢写在风里从此整个世界都是你。


✨When you walk around the mountains and rivers,

you will find that you are human fireworks.

绕过山河错落,才发现你是人间烟火。


✨I don't need poetry and distance as long as you and

tomorrow.

我不需要诗和远方,只要你和明天。


✨I say good night to the worldbut love to you.

我对世界说晚安,唯独对你说喜欢。


✨You are the light of the near and the distant stars.

你是近处的灯火,也是遥远的星河。


✨I am writing from the Tang poetry to the Ming and

ping dynasties.

我执笔从唐诗宋词到明清烟雨皆是你。


✨The moon won't run for you the stars won't but I will.

月亮不会奔你而来星星也不会但我会。


✨you are not aware of the fireworks in the world

and I hope so in the earthly world.

你是人间烟火不自知,我在俗世仰望应如是。


✨Flowers don't have to be for florists,

I have to be for you.

花不一定是为了花店而开,

我一定是为你而来。


✨The evening wind gently stepped on the clouds,

the moon in the sale of happiness ,

you from behind the Milky Way near me,

I and the stars tog.

晚风轻踩着云朵,月亮在贩售快乐,你从银河背后靠近我,我与星辉一同为你沦陷。

评论(2)

热度(25)

  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据